HRko 2025 - Engagement Room
PROGRAM, CO MÁ ŠŤÁVU...
10:00 – 10:10
Engagement Room, co má šťávu
Jaký je letos našťavený program naší stage a proč ji JuiceUP již počtvrté tak pečlivě chystá? Představíme všechny naše dnešní hosty a vypíchneme, co byste si určitě neměli nechat ujít. Zkrátka nesmíte přijít už o samotný rozjezd celého dne pod taktovkou spoluzakladatelů společnosti JuiceUP Iva a Jardy.
Moderují:
Ivo Hrdina a Jaroslav Plavec, Co-founders JuiceUP

10:15 – 10:50
Jak naučit lidi být hrdý na svou práci
Jiří Klein vede Městskou policii v Opavě od roku 2019, za svoji práci je pravidelně oceňován (mimo jiné držitel titulu Laskavec roku) a mluví o ní na konferencích a podcastech. Do své mise se pustil netradičním cílem – zavést do řízení svých lidí důvěru, svobodu a smysl, tedy základy engagementu. Se svými strážníky i občany zahájil diskuze o smyslu a vnímání instituce, v jejímž čele stál. Jak se mu to povedlo a jaké zkušenosti na své leadershipové cestě posbíral, nám sdělí v úvodní inspirativní přednášce, která zahájí program na naší stage.
Speaker:
Jiří Klein, Ředitel Městské policie Opava
10:50 – 11:15
Engagement a jeho vliv na produktivitu
Engagement se stává v pracovním prostředí více a více důležitým a citovaným pojmem. To, jak se cítíme, do velké míry ovlivňuje, jak přistupujeme k práci samotné. Co to Engagement doopravdy je? Jak nastartovat prostředí, které ho podporuje a udržuje? A především, jaký je jeho vliv na produktivitu? Na tyto otázky budeme odpovídat na základě dat aktuálních výzkumných trendů.
Speaker:
Ivo Hrdina, Co-founder JuiceUP

11:15 – 11:35
Brake to Accelerate: Brembo’s culture through a multicultural lens
Jarda se podívá na data z našich zaměstnaneckých průzkumů a na příkladu zpětné vazby ukáže, proč nás data mohou klamat. Vysvětlí, na co si dát pozor při jejich interpretaci. A poté navrhne způsoby, jak na základě dat budovat ve firmách funkční zpětnovazební kulturu. Nevěřte datům, pokud jim opravdu nerozumíte. Tentokrát konkrétně o zpětné vazbě.
Speaker:
Jaroslav Plavec, Co-founders JuiceUP
11:35 – 12:00
Krizová intervence pro HR
Aneta Haramijová v JuiceUP vede programy zaměřené na podporu profíků v HR, kteří často přicházejí do styku s krizovými situacemi a sami jsou proto ohroženou skupinou. Ve své přednášce představí, na co si nejvíce dávat pozor při práci s druhými, ale i jak se postarat o sebe. Aneta je psycholožka, psychoterapeutka a především krizová interventka s dlouholetou praxí z Linky bezpečí a práce v Policii České republiky. Mnoho let se věnovala práci s lidmi v akutních krizových situacích a mezi její úkoly patřilo i vybudování pracoviště Krizové podpory na policejním prezidiu
Speaker:
Aneta Haramijová, Konzultantka a trenérka JuiceUP

12:00 – 12:30
Otevřeně o firemní kultuře ve výrobním prostředí
Milan Rajtár vede více než dva tisíce lidí v závodě firmy Innomotics v Mohelnici, kde firma vyrábí elektromotory. Innomotics navazuje na tradici výroby na místě, zároveň přichází s novou vizí a energií. Mluvit budeme otevřeně o tom, jak těžké je budovat silnou firemní kulturu ve výrobním prostředí, jak podpořit hrdost lidí na svoji práci, v čem je klíčová spolupráce s HR a jak se vše odrazí ve výkonu.
Moderuje:
Ivo Hrdina
Speaker:
Milan Rajtár, CEO Innomotics Mohelnice
12:30 – 13:00
Proč zpětná vazba nefunguje. Jak číst data ze surveys
IKEA má více jak osmdesátiletou tradici, silné hodnoty a stále navazuje na myšlenky, které ji vštípil zakladatel Ingvar Kamprad. Jaké jsou jejich recepty na vytváření prostředí, ve kterém zaměstnanci i byznys vzkvétají? V rozhovoru s šéfkou ostravského obchodního domu Editou Sanderson se ponoříme do vod firemního rozvoje a kultury. Edita v minulosti vedla HR v obchodním domě na Zličíně a je tedy tou pravou na zodpovězení našich otázek.
Speaker:
Jaroslav Plavec, Co-founders JuiceUP

13:00 – 13:25
Personalizovaná videa – budoucnost Engagementu?
Michal Orsava je spoluzakladatel startupu Webout, který mění pravidla hry v oblasti firemních videí. Představte si, že pořádáte pravidelný průzkum engagementu a v úvodním videu pozve např. váš CEO každého ze zaměstnanců jmenovitě k účasti. To s pomocí AI není hudba budoucnosti, ale funkčně i finančně realistická varianta. Představíme společnou případovou studii z největší české banky a v rozhovoru představíme, jaké další možnosti tato budoucnost přináší.
Moderuje:
Ivo Hrdina
Speaker:
Michal Orsava, Founder & CMO Webout
13:25 – 13:55
Od parfémů k pěstím
Jiří Havel je ostřílený HR profík, který se nestydí za svoje názory a rozhovory s ním se vždy nesou ve velmi otevřené atmosféře. V letošním roce překvapil českou HR scénu svým přestupem z oblasti Fashion & Beauty, kde několik let budoval People tým v Notinu, do evropské jedničky v MMA zápasech Oktagon. I zde se ujímá role Head of People týmu. Jaké výzvy ho v tomto dynamickém odvětví čekají, jak porovnává své poslední dvě HR role a jak vidí současné trendy v HR?
Moderuje:
Jaroslav Plavec
Speaker:
Jiří Havel, Head of Human Resources Oktagon
13:55 – 14:40
HR pod tlakem: Výzvy, které mění pravidla hry
Může HR opravdu řídit byznysové výsledky, nebo je pořád jen servisní oddělení? A co vlastně funguje na angažovanost v době, kdy generace Z mění pravidla hry? Jak udržet lidi motivované, když je trh práce proti vám?HR se žene kupředu – nové technologie, tlak na výkon i mezinárodní inspirace mění pravidla hry rychleji než kdy dřív. Do diskuzního panelu proto zveme dvě ženy, které reprezentují dva odlišné světy: šéfku HR firmy Qminers, malé počtem, ale obrovské svým byznysem – jejich algoritmy denně obchodují miliardy na burzách po celém světě. A vedle ní zkušenou šéfku rozvoje a vzdělávání z Makra, jedné z největších mezinárodních velkoobchodních značek.
Moderuje:
Ivo Hrdina
Speaker:
Alexandra Helánová, Chief of People Qminers
Svatava Dohnalová, Senior Manager L&D Makro
14:40 – 15:10
Employer Branding jako byznys nástroj: Od nákladů k zisku
Budování značky zaměstnavatele je oblast, které ještě pár let zpátky málokterá firma věnovala opravdu pozornost. V dnešní době je situace opačná. Na trhu je pořád nedostatek kandidátů a predikce budoucnosti a populační křivky předvídají ještě náročnější situaci. Málokdo v České republice má s tímto tématem odžito tolik jako zakladatel Employer Branding (EBCzech) komunity a dlouholetý šéf značky zaměstnavatele ze Spořky – Michal Kosař. Ve svém příspěvku představí, jak poznat úspěch v Employer Brandingu, jak nastavit měření a vyhodnocování a jak získat jasné signály o posunu dřív, než se před vaší firmou začne tvořit vytoužená fronta kandidátů.
Speaker:
Michal Kosař, Zakladatel Employer Branding komunity
15:10 – 16:10
Jak zvládat krizové situace v HR
Krizová situace je definována jako ta, na kterou nestačí naše běžné a naučené mechanismy zvládání. HR profesionálové se s nimi setkávají relativně často. Když se ve firmě něco stane, HR je většinou u toho. Jak v takových situacích ošetřit druhé, ale i sám sebe. O tom bude workshop, který povede Aneta Haramijová, krizová interventka s dlouholetou praxí z Linky bezpečí a práce v Policie České republiky. Naváže na předchozí přednášku a ukáže konkrétní techniky pro zvládání krizových situací.
Lektor:
Aneta Haramijová
